Fractie ChristenUnie pleit voor menswaardige benadering in het sociaal domein

RoyRingelingzaterdag 09 januari 2021 20:35

Tijdens de begrotingsbehandeling 2021 - 2024 op 9 en 10 november 2020 pleitte de fractie van de ChristenUnie in de gemeenteraad van de gemeente Midden-Delfland voor een menswaardige benadering in het sociaal domein. Fractievoorzitter Roy Ringeling riep het college van B&W en zijn collega raadsleden op om door een menselijke bril te kijken naar de problemen in het sociaal domein.  Roy Ringeling: "Het sociaal domein is en blijft een ingewikkeld domein waar veel geld in omgaat. Geld dat ook hard nodig is voor bijvoorbeeld het onderhoud van onze wegen en kunstwerken. Toch roept de ChristenUniefractie het college en de raad op om niet alleen met de financiële bril naar de zorg te kijken maar ook een menselijke bril op te doen. Kijk naar de inwoners, zie de mens, dat is onze oproep".
Roy Ringeling vervolgde: "Iedereen die aanklopt bij de gemeente is uniek geschapen en geen nummer of iemand die ons geld gaat kosten. In dat kader is het halen van mensen uit de bijstand ook geen besparingsmogelijkheid voor de gemeente maar een mooie kans om deze unieke persoon weer perspectief te geven in het leven".
Ook pleitte de ChristenUnie voor het ondersteuning van onze verenigingen in deze moeilijke coronatijd. Verenigingen zijn het cement van onze samenleving. Ze houden onze samenleving bij elkaar en zorgen ervoor dat mensen laagdrempelig met elkaar in contact blijven. Hiertoe diende de ChristenUnie een motie in. Deze motie werd met algemene stemmen aangenomen. De volledige bijdrage in de eerste en tweede termijn zijn hier te downloaden.
TitelBestandsgrootteMIME-type
Algemene Beschouwingen 2020 bijdrage ChristenUnie 1e ronde.pdf710,1 kBapplication/pdfdownload
Algemene Beschouwingen 2020 bijdrage ChristenUnie 2e ronde.pdf42,1 kBapplication/pdfdownload