Nieuw college in Midden-Delfland van start

zaterdag 09 juni 2018 20:11

Na de installatie van de nieuwe raadsleden (op 29 maart) was het op dinsdag 29 mei de beurt aan de drie nieuwe wethouders om geïnstalleerd te worden. Hiermee is de nieuwe coalitie, bestaande uit CDA, OGP en VVD, een feit. De nieuwe coalitie gaat aan de slag op basis van het door de drie partijen overeengekomen coalitieakkoord. In zo een coalitieakkoord wordt op hoofdlijnen aangegeven welke zaken het college van Burgemeester en Wethouders (B&W) de komende vier jaren wil oppakken en hoe ze dat willen doen.

We hebben ons, als ChristenUnie, positief uitgelaten over het coalitieakkoord. In een eerder stadium waren wij juist heel kritisch op het concept-akkoord. Dit concept was door de coalitiepartijen naar de andere politieke partijen in de gemeenteraad gestuurd, met het verzoek om commentaar. In een besloten bijeenkomst met de verschillende politieke partijen hebben wij  punten aangedragen (met name op het gebied van de zorg en het onderwijs), die we graag anders zouden willen zien. We zijn blij en dankbaar dat de meeste van onze punten zijn overgenomen in het coalitieakkoord. De suggestie die niet is overgenomen was, om over bepaalde specifieke problemen nu al afspraken vast te leggen in het coalitieakkoord over een (mogelijke) oplossingsrichting. Een voorbeeld hiervan is de problematiek rond de N468. Door het ontbreken van concrete afspraken hierover is het risico groot dat er op korte termijn geen oplossing komt voor deze problematiek. Alles overwegende hebben wij, als enige oppositiepartij, ons positief uitgelaten over het akkoord. We hebben aangegeven de komende vier jaar een constructieve bijdrage te willen leveren aan de verdere opbouw van onze gemeente en aan het verhogen van de kwaliteit van leven voor alle inwoners.

Wij wensen het gehele college van Burgemeester en wethouders veel wijsheid en zegen toe.

Fractie van de ChristenUnie Midden-Delfland

Reacties op 'Nieuw college in Midden-Delfland van start'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.